Midt i smørøyet!?

2. april 2012

Har du sett de nye planene for Strømsø?

Vi har jo diskutert noen ganger angående beliggenheten til Drammen Frikirke. For det er ikke til å legge skjul på at noen nærkirke for de fleste av våre medlemmer, er vi ikke. Og for øyeblikket råder temmelig kaotiske forhold med tanke på parkeringsmuligheter. Til og med på søndag morgen er det vanskelig å finne plass i fornuftig nærhet av kirka. Og med slike tanker i hodet, kan selvsagt motløsheten ta noen og enhver av oss.
Men Jesus ber oss om å ikke være motløse - vi skal heller se på mulighetene. Den første muligheten ligge ganske åpent i dagen: Vi har fått misjonsmarken rett inn på kirketrappa, bokstavlig talt. Har vi den rette nøden for disse menneskene slik at vi ønsker å gjøre noe for dem? Har vi frimodighet til å gripe denne gedigne sjansen?
Den andre muligheten kom dalende ned i postkassa i form av Drammens Tidende for noen dager siden. Har du sett de utbyggingsplanene som det jobbes med for Strømsøsida? Med ett kan vi komme til å ligge midt i smørøyet! Riktignok ligger det litt fram i tid, men du verden for muligheter som åpner seg! Jeg håper Herren er så nådig mot oss at Han lar oss få oppleve de nye mulighetene som bare kommer til oss.